هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
الــــــزوار
المواضيع الأخيرة
» البحث عن شراكة
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالسبت أغسطس 30, 2014 9:58 am من طرف nadorforum

» شركة أجنبية تحط رحالها بالمغرب تبحث عن مندوبين و مندوبات بجم
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالأربعاء فبراير 26, 2014 2:40 pm من طرف مؤسسة ناظور أناقتي

» شعر عن الغرام
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالأحد نوفمبر 17, 2013 5:33 am من طرف khoujawapo

» شعر يحكي قصة حب
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالأحد نوفمبر 17, 2013 5:20 am من طرف khoujawapo

» باش مايلصقش الحليب فالكسرونة
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالجمعة أكتوبر 25, 2013 1:27 pm من طرف مؤسسة ناظور أناقتي

» لازالة اثار العرق
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالجمعة أكتوبر 25, 2013 1:26 pm من طرف مؤسسة ناظور أناقتي

» لبيت نظيف
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالجمعة أكتوبر 25, 2013 1:24 pm من طرف مؤسسة ناظور أناقتي

» أسهل طريقة لتقطيع خروف العيد بالفيديو
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالجمعة أكتوبر 18, 2013 4:45 pm من طرف مؤسسة ناظور أناقتي

» رغايف باللوز شهوة منهم
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالثلاثاء مايو 21, 2013 9:11 am من طرف زهرة الشرق

» بغرير بروفيسيونيل جبت ليكم الجديد فهاد رمضان
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالثلاثاء مايو 21, 2013 9:03 am من طرف زهرة الشرق

» بريوش غزال
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالثلاثاء مايو 21, 2013 8:59 am من طرف زهرة الشرق

» حرشة ممتازة وبنينة اجيو تجربوها
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالثلاثاء مايو 21, 2013 8:57 am من طرف زهرة الشرق

» كل ماسكات التبيض للبشره والجسم
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالجمعة أبريل 26, 2013 6:51 pm من طرف مؤسسة ناظور أناقتي

» عضوة جديدة هل من ترحيب
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالجمعة مارس 15, 2013 5:33 am من طرف زهرة الشرق

»  لماذا اليهود سادة العالم - حقائق وأرقام
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالإثنين فبراير 25, 2013 2:42 pm من طرف مؤسسة ناظور أناقتي

» ديكور رائع
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالثلاثاء نوفمبر 20, 2012 12:09 pm من طرف مؤسسة ناظور أناقتي

» عاجل موقع العاب مجاني رائع
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالثلاثاء نوفمبر 20, 2012 8:04 am من طرف مؤسسة ناظور أناقتي

» مقادير تحضير القروط بالتمر
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالثلاثاء يوليو 31, 2012 7:50 am من طرف زهرة الشرق

» البيتزا بالكفتة
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالثلاثاء يوليو 31, 2012 7:45 am من طرف زهرة الشرق

» طريقة تحضير الارز بالقمرون و الفلفل الوان
ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Emptyالثلاثاء يوليو 31, 2012 7:40 am من طرف زهرة الشرق

بحـث
 
 

نتائج البحث
 


Rechercher بحث متقدم

تدفق ال RSS


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 627 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو nadorforum فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 6453 مساهمة في هذا المنتدى في 2280 موضوع
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية

تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية reddit      

قم بحفض و مشاطرة الرابط على موقع حفض الصفحات

سحابة الكلمات الدلالية


ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4-

اذهب الى الأسفل

ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4- Empty ماذا تعرف عن الأفلام ثلاثية الأبعاد-4-

مُساهمة من طرف Neo السبت فبراير 27, 2010 5:30 pm

History
Early patents and tests
The stereoscopic era of motion pictures began in the late 1890s when British film pioneer William Friese-Greene filed a patent for a 3-D movie process. In his patent, two films were projected side by side on screen. The viewer looked through a stereoscope to converge the two images. Because of the obtrusive mechanics behind this method, theatrical use was not practical.[13] Frederick Eugene Ives patented his stereo camera rig in 1900. The camera had two lenses coupled together 1 3/4 inches apart.[14]

On June 10, 1915, Edwin S. Porter and William E. Waddell presented tests to an audience at the Astor Theater in New York City. In red-green anaglyph, the audience was presented three reels of tests, which included rural scenes, test shots of Marie Doro, a segment of John Mason playing a number of passages from Jim the Penman (a film released by Famous Players-Lasky that year, but not in 3-D), Oriental dancers, and a reel of footage of Niagara Falls.[15] However, according to Adolph Zukor in his 1953 autobiography The Public Is Never Wrong: My 50 Years in the Motion Picture Industry, nothing was produced in this process after these tests.
Early systems of stereoscopic filmmaking (pre-1952)

The earliest confirmed 3-D film shown to a paying audience was The Power of Love, which premiered at the Ambassador Hotel Theater in Los Angeles on September 27, 1922.[16][17][18] The camera rig was a product of the film's producer, Harry K. Fairall, and cinematographer Robert F. Elder.[13] It was projected dual-strip in the red/green anaglyph format, making it both the earliest known film that utilized dual strip projection and the earliest known film in which anaglyph glasses were used.[19] Whether Fairall used colored filters on the projection ports or whether he used tinted prints is unknown. After a preview for exhibitors and press in New York City, the film dropped out of sight, apparently not booked by exhibitors, and is now considered lost.

Early in December 1922, William Van Doren Kelley, inventor of the Prizma color system, cashed in on the growing interest in 3-D films started by Fairall's demonstration and shot footage with a camera system of his own design. Kelley then struck a deal with Samuel "Roxy" Rothafel to premiere the first in his series of "Plasticon" shorts entitled Movies of the Future at the Rivoli Theater in New York City .[20]

Kelley, who was an early producer of color films, used Prizma to print his anaglyph films. In early 1923, he shopped around a second Plasticon entitled Through the Trees - Washington D.C., shot by William T. Crespinel, which consisted of stereoscopic views of Washington, D.C., but found no buyers.[20]
Also in December 1922, Laurens Hammond (later inventor of the Hammond organ) and William F. Cassidy unveiled their Teleview system. Teleview was the earliest alternate-frame sequencing form of film projection. Through the use of two interlocked projectors, alternating left/right frames were projected one after another in rapid succession. Synchronized viewers attached to the arm-rests of the seats in the theater open and closed at the same time, and took advantage of the viewer's persistence of vision, thereby creating a true stereoscopic image. The only theater known to have installed this system was the Selwyn Theater in New York. Only one show was ever produced for the system, a groups of shorts and the only Teleview feature The Man From M.A.R.S. (later re-released as Radio-Mania) on December 27, 1922 in New York City.[21]

In 1923, Frederick Eugene Ives and Jacob Leventhal began releasing their first stereoscopic shorts made over a three-year period. The first film entitled, Plastigrams, which was distributed nationally by Educational Pictures in the red/blue anaglyph format. Ives and Leventhal then went on to produce the following stereoscopic shorts in the "Stereoscopiks Series" for Pathé Films in 1925: Zowie (April 10), Luna-cy (May 18), The Run-Away Taxi (December 17) and Ouch (December 17).[22]

The late 1920s to early 1930s saw little to no interest in stereoscopic pictures, largely due to the Great Depression. In Paris, Louis Lumiere shot footage with his stereoscopic camera in September 1933. The following year, in March 1934, he premiered his remake of his 1895 film L'Arrivée du Train, this time in anaglyphic 3-D, at a meeting of the French Academy of Science.[23]

In 1936, Leventhal and John Norling were hired based on their test footage to film MGM's Audioscopiks series. The prints were by Technicolor in the red/green anaglyph format, and were narrated by Pete Smith. The first film, Audioscopiks, premiered January 11, 1936 and The New Audioscopiks premiered January 15, 1938. Audioscopiks was nominated for the Academy Award in the category Best Short Subject, Novelty in 1936.

With the success of the two Audioscopiks films, MGM produced one more short in anaglyph 3-D, another Pete Smith Specialty called Third Dimensional Murder (1941). Unlike its predecessors, this short was shot with a studio-built camera rig. Prints were by Technicolor in red/blue anaglyph. The short is notable for being one of the few live-action appearances of the Frankenstein Monster as conceived by Jack Pierce for Universal Studios outside of their company.

While many of these films were printed by color systems, none of them was actually in color, and the use of the color printing was only to achieve an anaglyph effect.
Neo
Neo
نائب المدير
نائب المدير

الجنس : ذكر
المزاج : ساخر
عدد الرسائل : 950
العمر : 32
العمل/الترفيه : طالب
الاقامة : المملكة المغربية

http://darkneoblog.blogspot.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى